Assalamualaikum..

Apa khabar anda semua pemegang2 polisi atau bakal pemegang polisi..

Ada isu yang ingin saya kongsikan dengan anda.. semuanya saya perolehi daripada maklum balas orang ramai semasa saya melakukan open booth di TESCO Sri Alam pada 2 dan 3hb April 2011 (semalam). antaranya…

“harap jer ada insuran, tapi bila kena penyakit kritikal tak dapat nak claim. Sedangkan masuk pelindungan penyakit kritikal”

Jawapan saya,

Abang kena paham sebenarnya apakah pelindungan/manfaat yang di ambil dan yang paling penting bilakah ia dapat dilindungi. Untuk pampasan penyakit kritikal hanya dapat di perolehi bila berada di tahap 4 sahaja, semua ini ada tertulis pada buku polisi. Mungkin salah agent juga tak terangkan dengan jelas perkara ini.

Disini kelebihan kami (TAKAFUL GE) yang mana manfaat penyakit kritikal dapat diperolehi pada tahap awal. Satu satunya pengendali takaful yang ada manfaat ini.

“insuran tipulah, kawan saya kemalangan tangan patah tak dapat duit sesen pun”

Jawapan saya,

Abang, betul takkan dapat duit jika insuran yang di ambil itu adalah PA (pesonal accdient). Manfaat hanya diperolehi jika berlaku kematian akibat kemalangan sahaja. Kematian biasa pun takkan dapat..

Melainkan kawan abang ambil plan lain selain PA dan di tambah dengan manfaat kemalangan keseluruhan, dia akan dapat manfaat tersebut mengikut % bahagian yang patah.

Ada banyak lagi soalan2 yang diajukan.. patutlah orang kita fobia dengan insuran in.. salah faham rupanya.

maklumat lanjut:

Rosazaman Sarifdin

takaful ge

019-2699436

Leave a comment

Recent posts

Quote of the week

"People ask me what I do in the winter when there's no baseball. I'll tell you what I do. I stare out the window and wait for spring."

~ Rogers Hornsby

Designed with WordPress